vineri, mai 15, 2009

Despre fotbal si alti demoni....


Ca sa se inteleaga unde bat, ar trebui sa vorbesc despre locul in care locuiesc eu. Este un camin stdentesc desprins parca din basme(sic!), cu tot felul de oameni speciali, care-mi ofera zilnic momente priceless... Si cum spuneam, in aceasta minunata seara de mai, a fost Steaua-Rapid... A nu se intelege ca am ceva impotriva fotbalului. Sunt constienta ca fotbalul inseamna destul de mult pentru orice barbat. Iar la noi in tara, lucrurile sunt amplificate si de media...

Asadar, o seara de importanta maxima, mai ales ca rezultatul are o miza mult mai mare decat o simpla urcare in clasament: e vorba de ramanerea in carti pentru cupele europene. In acest minunat meci de importanta europeana (de ce totul are o importanta europeana?), Rapid deschide scorul cam pe la inceputul celei de-a doua reprize, prin Spadacio (care banuiesc ca-i celebru printre microbisti. Eu sunt atat de familiarizata cu acest nume, incat cand mi-am intrebat colegii de camin cine a dat gol, am inteles ca Palacio.) Dar, vai, mare nebunie, la vreo 4 minute, Kapetanos, golgheterul Stelei, egaleaza printr-un sut de exceptie, si dintr-odata, Steaua reintra in carti pentru europene... Ce moment nesteptat, cate palpitatii...

Acum o sa fac o scurta paranteza. Exista un cuvant care-mi creeaza obsesii si care nu ma lasa sa-mi dorm noptile mele de tanara studenta. In showbazaiala noastra, cuvantul asta are mai multe forme: golgeter/ goalgetter/ golgether. Nu o sa intru in detalii lingvistice, n-am competenta necesara. As vrea sa vorbesc in schimb din pielea unui consumator de mass-media. Inteleg sa spui "golgheter" si sa scrii "golgheter" sau "goalgetter", dar de ce o ceata intreaga de babuini-comentatori sportivi zic golgeter (cu particula "ge", de la geaca)??!! E ca si cum in loc de goalkeeper (golchipar) ai zice golcheper! Dragi comentatori sportivi, apreciez exuberanta cu care va tineti aerul in plamani si spuneti "gooooooooll" timp de juma' de ora fara sa va scapati limba pe gat. E de apreciat, eu n-am putut vreodata sa fac asta. Dar ma intreb acum, n-ati putea sa si comentati fara sa zgariati urechile unora? Hai sa facem un studiu. Luam una bucata suporter stelist, cu o pregatire educationala indoielnica, ascultator inrait de manele la maxxxim in metrou care nu are bani de Ghencea, prin urmare isi cumpara un PET de bere si un cornet cu seminte de glojgait si se uita de acasa. Si, cum se uita el asa, deodata aude: "Extraordinar, iata ca golgieterul Stelei a reusit sa fructifice aceasta ocazie...1-1...bla, bla...". Ca reactie, acest suporter va spala involuntar ecranul LCD-lui cu berula din gura. Indiferent care ar fi nivelul lui de cultura, pun pariu ca nu i s-ar parea tocmai jmeker sa auda un comentator zicand cu atata patos golgieter... Dragi comentatori, nu-i frumos... Pai ce dracu' facem, stricam frumusetea momentului? Nu se poate asa ceva!

Dar sa revenim. Rapid a castigat pe Ghencea in aceasta seara memorabila, prin dubla aceluiasi Spadacio pe care l-am confundat eu cu un palat hispanic. Concluzia? 2-1, un scor care duce la departarea Stelei de obiectivul de a ajunge in europene... That's all, folks!