sâmbătă, iunie 27, 2009

Rromii vor sa-si schimbe titulatura in INDIROMI

Buhahahahahahahahaaaahahaah..... In sfarsit o veste buna...
“Vrem sa ne debarasam de aceasta denumire, rrom, pentru a nu mai fi acuzati de autoritatile din Romania ca facem uz de numele tarii. Nu vrem sa mai fim noi oaia neagra, sa ni se spuna ca doar rromii fac nenorociri prin afara tarii”, a declarat Dorin Cioaba pentru NewsIn.
Nu v-ati cacat inca pe voi de ras? Urmeaza bomboana de pe coliva: Cica s-ar fi infiintat deja Asociatia Indirom si denumirea o sa fie propusa si la Strasbourg.
Ok, nu stiu daca-si mai aminteste cineva, dar acum ceva timp, aceeasi inspirata minoritate voia ca denumirea tiganilor sa fie aceea de rromani. Stai asa sa rumeg: Adica, acum o vreme, iti doreai un nume care sa faca trimitere la romani, acum iti doresti un nume cu trimitere la origini, si anume India?!
Acum, sunt doua variante:
a) tiganii vor sa-si schimbe titulatura tocmai ca sa atraga atentia asupra romanilor care fura peste hotare, si sunt convinsa ca nu-s putini care fac asta.
b) noi, romanii, suntem o natie atat de jalnica, incat nici tiganii nu mai vor sa fie asociati cu noi.

Legat de prima varianta, ar mai fi ceva de adaugat. Multi dintre tiganii care fura, bat si omoara prin strainataturi nici macar nu recunosc ca sunt tigani. Spun simplu : "Sunt roman." Asta, e de fapt, dupa parerea mea, adevarata problema. Ca multi nu-si recunosc etnia, asta ca sa nu fiu ratacioasa si sa spun ca nu si-o asuma.

Asa ca, laudabila intentia de a incerca sa reabiliteze cumva imaginea Romaniei peste hotare, dar e tardiva si nu cred ca o sa dea cine stie ce rezultate. Mi-a placut in schimb atitudinea ostila a lui Cioaba, care, chipurile, nu mai vrea ca etnia lui sa fie asociata cu romanii...
COAE, NOI NU MAI VREM SA FIM ASOCIATI CU VOI PESTE HOTARE!!! Nu noi suntem cei care v-au facut natia de rusine. Nu am facut infractiuni pe spatele niciunei natii. Romanii care au batut, furat si ucis au platit individual, au adus prejudicii natiei proprii, in niciun caz altei natii. Adica n-a venit niciun hot de-al nostru care sa zica: "Eu vin din satra, asfel incat imaginea de RRom sa fie prejudiciata peste hotare. Tot voi ati fost aia care ne-au facut natia de cacat si v-ati facut-o si pe a voastra. Asa ca nu-mi spune tu mie acum ca te deranjeaza atitudinea autoritatilor romane si vrei sa-ti schimbi titulatura, ca nu Romania ti-a facut natia de ras!

Stiu, toata lumea o sa-mi spuna ca sunt rasista. Nu este asa, cel putin asta-mi place sa cred, sau si daca as fi, n-as incerca in veci sa promovez rasismul, xenofobia si alte devieri de-astea legate de nationalism. Dar dupa ce am primit tot felul de comentarii rautacioase, dupa ce am fost furata la gara de nord si alergata pe Calea Mosilor, de am zis ca nu mai scap cu viata, sa zicem ca am o oarecare retinere fata de oamenii care apartin acestei etnii. Nu generalizez, fireste, sunt convinsa ca exista oameni educati, care au un loc de munca stabil, care au principii bine inradacinate si fac parte din etnia rroma, dar eu n-am intalnit vreunul!

Pentru toti astia care se bat cu pumnul in piept si vocifereaza ca toleranta este cheia coabitarii interrasiale si alte fraze scremute de piari constipati, imi scot palaria de ghid turistic si le recomand un traseu delicios (asta ar putea fi trecut si la categoria cum sa ajungi batuta, violata si cu banii luati dintr-un singur foc):

a) Deghizeaza-te intr-o studenta, micuta, aparent pierduta si iesi din gara de Nord. Plimba-te vreo 5 minute pe acolo, la orice ora, in absolut orice directie;
b) Plimba-te cu tramvaiul 21. O sa fie un deliciu al simturilor;
c) Daca tot esti prin zona, da o tura si prin Baicului, dar sa fie neaparat dupa ora 18. O sa-ti placa.;
d) Incearca cu incredere Calea Mosilor;
e) Toata zona Lipscani e o incantare, cu atat mai mult dupa ora 20:00;
f) IOR, un parc cu oameni foarte sociabili, care abia asteapta sa te ia, irefutabil, la pula.

Sunt convinsa ca mai sunt si alte locuri in care orice urma de toleranta fata de indiromi ramane pe urma adidasului argintiu care ti-a zdrobit fata, insa pe-astea le-am experimentat eu.
Si acum, pe final, va urez calatorie placuta! Cine termina (primul) traseul safe and sound primeste o berula faina de la mine. Cuvant!